torsdag 26 juni 2008

A-kassans trygghet

http://www.expressen.se/jobbochutbildning/jobb/1.977216/rekordmanga-far-a-kassa-ifragasatt
A-kassan ska vara en tillfällig hjälp. Jag har Enskild firma som gått bra i tre år. Nu har jag ett par kärva månader och vände mig till Småa som jag varit medlem hos i drygt tre år.

För att kunna få ersättning måste jag:
1. Stänga företagets hemsida.
2. Stänga företagets telefon.
3. Sätta företaget i vila.

Jag får alltså inte göra någonting, anstränga mig för att förbättra ekonomin i företaget.

Jag ska lämna mig helt i Arbetsförmedlingens händer.

Stämmer detta med nuvarande Regerings filosofi? Säkert inte. Det är ett arv som dom borde rätta till omgående.

Jag har skrivit till Fredrik Reinfeldt, Anders Borg, Sven Otto Littorin, Mats Odell, Maud Olofsson, Lena Adelsohn Liljeroth. Ska bli spännande och se om jag får svar!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: